Naamsbekendheid en consumentenbehoefte

Heb je het idee dat je jouw doelgroep niet of niet volledig bereikt? Wil jij nu weleens weten hoe bekend jouw winkel of merk eigenlijk is? Wil je meer of andere klanten aantrekken?
Door gericht consumentenonderzoek krijg je waardevolle informatie in handen waar je effectief mee verder kunt. Gerichte informatie over behoeften van consumenten en jouw naamsbekendheid.


Consumentenbehoefte inventariseren

Met een behoefte inventarisatie kunnen consumenten worden ondervraagd over datgene waar nog geen gegevens over bekend zijn. Dit onderzoek is natuurlijk sterk afhankelijk van de doelgroep en de onderzoeksdoelen. Het kan een duidelijk licht werpen op behoeftes omtrent winkels, producten en/of merken.

Naamsbekendheid meten

Om een goed beeld te krijgen van jouw naamsbekendheid en de bekendheid van andere organisaties, merken, diensten of producten, kun je een naamsbekendheidonderzoek laten uitvoeren. Door de mate van jouw naamsbekendheid inzichtelijk te maken, kun je de communicatie naar jouw doelgroep veel gerichter inzetten. Emcuview heeft een methodiek waarbij de gehele bekendheidsboom wordt weergeven.

Wil jij weten waar jouw doelgroep behoefte aan heeft?
Aarzel niet en neem geheel vrijblijvend contact op.